اجرای نمای کلاسیک و سیمانکاری

تفاوت نمای مدرن و کلاسیک

 

 

 

یکی از چالش‌های بزرگ کارفرمایان انتخاب نمای ساختمان است؛ ما در این مقاله قصد داریم تفاوت نمای مدرن و کلاسیک را به صورت کاملا کوتاه و مختصر توضیح دهیم. یکی پرطرفدارترین سبک‌های نمای ساختمان معماری مدرن و نمای کلاسیک هستند، اولین تفاوت نمای مدرن و کلاسیک را می‌توان از ظاهر هر دو متوجه شد، در نمای کلاسیک المان نقش مهمی را در ظاهر ساختمان دارد و عملا به نمایی که از تزئینات و المان‌های زیادی برخوردار باشد، نمای کلاسیک می‌گوییم، از سوی دیگر نمای مدرن برگرفته شده از معماری عملکردگرا و ساده است، به این ترتیب استفاده از تزئینات در این سبک از نما، کاربردی ندارد.

 

ویژگی های نمای مدرن

نمای مدرن از جمله سبک‌های پرطرفدار در اجرای نمای ساختمان به حساب می‌آید. با این حال به دلیل استقبال زیاد کارفرمایان و صاحبان ملک از این سبک از نمای ساختمان، اجرای و پیاده سازی خلاقانه و شاخص از اهمیت بالایی برخوردار شده است، چرا که در صورتی که مجری بتواند نمای مدرن را شاخص و حیرت‌آور اجرا کند، ارزش مالی ساختمان نیز به مراتب بالاتر خواهد رفت.

نمای مدرن از جمله سبک‌های ترکیبی در معماری است، که این امکان را برای کارفرمایان و طراحان به وجود می‌آورد که بتوانند از انواع متریال‌ها در اجرای نمای ساختمان استفاده کنند، با این حال استفاده بیش از ۴ متریال در نمای ساختمان سبب سردرگمی و نامتوازنی نمای ساختمان در دید ناظر می‌شود. اصول طراحی نمای مدرن بر پایه‌ی سادگی و بی‌آلایشی است، از این رو استفاده از المان‌های تزئینی در این سبک از طراحی زیاد به چشم نمی‌آید و به طور کل بیشتر المان‌های استفاده شده در سبک نمای مدرن عملکردگرا هستند. در این سبک از طراحی نمای ساختمان می‌توان از تکنولوژی‌های بروز در صنعت معماری بهره برد، از این رو این سبک از نما را به عنوان سبکی همیشه زنده و پایدار می‌شناسند.

ویژگی های نمای کلاسیک

نمای کلاسیک برگرفته شده از معماری رومی و یونانی است، از این رو در این سبک از طراحی نمای ساختمان استفاده از تزئینات و المان‌های دکوراتیو بیشترین کاربرد را دارد.

متریال غالب در طراحی و اجرای نمای کلاسیک را مصالح سنگی تشکیل داده‌اند، این نوع از متریال‌های ساختمانی علاوه بر مقاومت بالایی که دارند، از دوام و ماندگاری بالایی نیز برخوردار هستند، با این حال متریال‌های سیمانی به عنوان مصالح گران قیمت در صنعت ساختمان‌سازی به حساب می‌آیند. از جمله اصول نمای کلاسیک می‌توان به استفاده از خطوط خمیده و فرمی بدون گوشه در آن اشاره کرد.
همچنین در این سبک از نمای ساختمان، نظم و تقارن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. عموما این سبک از معماری کلاسیک بیانگر ثروت , تجملاتی بودن و لاکچری بودن نمارا به رخ میکشد

 

ویژگی های نمای مدرن و کلاسیک

 

 

همانطور که پیشتر نیز ذکر شد، مهمترین تفاوت نمای مدرن و کلاسیک در نوع متریال استفاده شده در این دو سبک از نمای ساختمان است.

با این حال تفاوت نمای مدرن و نمای کلاسیک به همین یک مورد ختم نمی‌شود، در ادامه به برخی از بارزترین تفاوت نمای مدرن و کلاسیک می‌پردازیم.

  • فرم کلی نمای مدرن برگرفته شده از خطوط عمودی و افقی است، در صورتی که در نمای کلاسیک عموما از خطوط خمیده استفاده می‌شود.
  • در نمای مدرن امکان استفاده از تکنولوژی‌های بروز در صنعت معماری وجود دارد، این در حالی است که در نمای کلاسیک این امکان به ندرت و با توجه به خواسته کارفرما پیش می‌آید.
  • در کلاسیک حفظ تقارن در ساختمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در صورتی که در مدرن، تقارن معنایی ندارد و نما تنها از نظم به خصوصی به وجود آمده است.

 

 


شرکت رومی کاران با بیش از 23سال سابقه همراه با 27نفر استاد کار با تجربه و حرفه  ای تمام تلاش خود  را بکار گرفت تا از رقیبان خود در این صنعت پیشی بگیرد, با افتخار اعلام میکنیم که شرکت رومی کاران در همه نقاط ایران از جمله شیراز . بندر عباس. اصفهان . گیلان مازندران. خوزستان و مخصوصا تهران کرج فعالبت کرده است , تیم رومی کاران تا این لحضه 74 پروژه به اتمام رسانده است و تا به حال هیچگونه نارضایتی از طرف کارفرما و مهندسین صورت نگرفنه است. در صورت تمایل همکاری با شرکت رومی کاران با شمارهای زیر تماس بگیرید ارتباط داشته باشید

09126726180 رومی کاران

09332848072 رومی کاران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *